Sovis, häng på stan och hemmakväll

Jag mötte upp finaste Sofie på stan idag efter en ganska låång sovmorgon. Vi fixade lite småsaker och fikade på Koppi (ett Helsingborgs bästa kaffestopp!). Och sen har jag tillbringat resten av dagen hemma, helt själv. Fredrik har lämnat Sverige för England en stund och jag ska börja träna på att vara själv igen. Skruttar runt i sköna kläder och dricker kaffe och julmust omvarannat, gott och skönt att bara vara.

If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change the way you think about it. En bra mening som jag tänker på lite emellanåt…flummigt inlägg men så kan get vara ibland!

One thought on “Sovis, häng på stan och hemmakväll

  1. Skönt att bara vara! Och jag gillar ditt lilla ”mantra” 😉 En annan variant från Wayne Dyer är: ”When you change the way you look at things, the things you look at change”. I vilket fall är det bra att påminna sig själv att se det positiva i saker. Ha en härlig dag goding! Kram!

Kommentera

