Att tänka rätt

Att tänka rätt är något jag försöker jobba med varje dag. Och det är banne mig inte lätt. Att välja och se saker på ett positivt sätt och att ta lärdom av motgångar är knappast självklart när man väl står där med gråten i halsen just när det händer. Varje dag de senaste dagarna har jag tänkt mer på detta och har försökt se saker positivt. Som t. ex så gick en propp här hemma en morgon precis när jag kommit igång med jobbet. Då tänkte jag först – noo, inte nu när jag inte har tid och är själv hemma! Men sen fixade jag ju att byta proppen (med lite hjälp från min kära mamma på telefonlänk!) och ni kan ju tänka er att jag var nöjd när jag satt där framför datorn tio minuter senare. Precis som om man inte har tid med något i tio minuter, jag blir såå trött på mig själv…

Ja, det här var lite torsdagsflum men nu stänger jag mina ögon för idag! Imorgon vaknar vi till fredag, jibbie!

20120113-001831.jpg

One thought on “Att tänka rätt

Kommentera

