Här och nu

Igår var jag på HD-galan här i Helsingborg. En kväll där man firar idrotten i Nordvästar Skåne med alla dess stjärnor, ledare och eldsjälar. När jag lämnade galan och kom hem så var det bara en sak jag kunde tänka på. Ta vara på allt du har. Lev nu, inte sen. Jag tycker mig vara en person som verkligen försöker tänka på allt detta, inte bara ibland, utan varje dag. Jag tänker ofta på allt som jag faktiskt har istället för att hänga upp sig på det man fattas. Att dessa tankar lyftes ytterligare igår var i samband med att Årets Prestation delades ut till Björn Hellkvist från Rögle BK. Det var väldigt känslosamt och fint.

Vi pratade ofta om, när min mamma blev sjuk 2007,  att man (kanske lyckligtvis?) inte är tacksam för det lilla förräns något håll-käften-ont-och orättvist drabbar en själv eller någon i ens närhet. Det är ju skit att man inte kan få reda på det redan innan men efter att något trist händer så blir det ganska tydligt och något man vill tänka på. Jag menar inte på något sätt att göra detta till ett halleluja-inlägg utan vill bara lyfta mina tankar. Tänk på allt du har. Tänk på att det är du som bestämmer exakt vad du vill göra. Tänk på att leva! Det ska jag göra.

One thought on “Här och nu

Kommentera

