Små tankar.

Kära vardag,
jag älskar att få ställa klockan och tassa upp på morgonen. Göra frukost, klä mig och sen gå iväg några timmar och lära mig nya saker.

Kära godis,
jag älskar de stoora påsarna som kommer med besöken från Sverige. Fantastiskt gott.

Kära lägenhet,
jag är så glad för att du får mig att känna mig hemma. Här kan jag vara en hel dag utan att gå utanför dörren (hmm, det hände senast igår…). Jag är glad för att många av våra saker från Öfvre kunde följa med hit för dessa stärker ”hemmakänslan”.

Kära Skype,
tack för att du gör så att jag kan prata i två timmar med Carro utan att det kostar en förmögenhet. När vi pratar tänker jag tillbaka på våra alltid lika långa samtal i telefon direkt när vi skilts åt efter en hel dag tillsammans i skolan. Då: aerobic-musik, skvaller från helgen som passerat, filmer vi sett och så mycket mer. Nu: lite ”större” saker men också mycket strunt ❤

Kära Fredrik,
jag är så glad i dig. För att du är du.

2 thoughts on “Små tankar.

Kommentera

