Mitt nya jobb.

I måndags började jag mitt nya jobb! Jag är så himla glad och tacksam för att jag har skaffat mig ett jobb här. Och så är jag stolt, så in i kaklet stolt till och med, för att jag skaffade det själv. Min första vecka kan jag summera med två ord: mycket information. Men kul och lärorik också! Jag kommer att jobba med faktureringsfrågor och det skulle man kunna säga är raka motsatsen till vad jag sysslade med tidigare då jag var projektledare på ett eventbolag. Men nu ville jag ju göra något annat och det här känns väldigt bra!

Så ni kan ju tänka er att jag var ganska trött igår när det var fredags. Men denna trötthet har jag längtat efter! Ni vet när man är trött efter att ha tänkt en massa och fått gjort saker? Så var jag igår. När jag kom hem från jobb så stod där krispiga tulpaner på bordet som Fredrik köpt till mig och efter en korv med mos middag (det var sååå gott, haha!) så bytte jag om till pyjamas och kröp upp i soffan. En perfekt fredag skulle jag vilja påstå.

IMG_5241

 

Äntligen har vi tulpaner i våningen.

IMG_5242

Min lördagsfrukost. På vårt nya soffbord, äntligen.

IMG_5243

Tjuvade Ilons kvarglömda blåbär till min yoghurt…Hoppas att han är ok med det!

Nu har jag förberett inför vårt besök som kommer imorgon och ska snart bege mig ut i solen. Önskar er alla en fin lördag!

Kommentera

