Var är du min vän.

Himla fin låt av Lisa Nilsson, som passar in hos mig nu.

Varje morgon, alltså varje morgon tänker jag: det kan inte vara sant, det kan bara inte vara sant. Att mamma inte är här hos oss längre. Tänker också på att det snart var ett år sedan mamma och pappa hälsade på oss här i Barcelona. Det var så roliga dagar och det finns tusen miljoner minnen och dessa försöker jag tänka på. Men så kommer paniken av att jag inte kan prata med henne, ta i henne och känna henne så som jag brukar kunna. Jag skriver ner alla våra meddelande vi har skickat till varandra i en bok där jag också samlar minnen och små historier som vi varit med om. Allt för att inte glömma. Jag älskar henne så.

One thought on “Var är du min vän.

Kommentera

